Op zaterdag 28/09 trok een groepje jeugdatleten naar het ‘Criterium National des Jeunes’ voor Benjamins, Pupillen en Miniemen in Nivelles.

Een aantal atleetjes waren al heel vroeg uit de veren want als eerste disciplines stonden de aflossingen op het programma.

AS Rieme had een Pupillen meisjes en Miniemen meisjes ploeg afgevaardigd.

Wat begon de dag al fantastisch voor AS Rieme met direct een nieuw clubrecord voor de pupillen meisjes met een tijd van 36’08 op de 4x60m. Een dikke proficiat aan Elodie Van Gelderen, Delphine Lasseel, Eloise Van Damme en Fien De Smet.

Kort nadien mochten de miniemen meisjes aantreden in de 4X80m. Zij behaalden een mooie 3de plaats in hun reeks met 45’49 op de 4X80m. Proficiat aan Amélie Van Gelderen, Cheyenne De Walsche, Amber Baetens en Maud De Pauw.

Na de aflossingen stonden de individuele disciplines op het programma.

Bij de benjamin meisjes had Louise Van Wulpen zich geselecteerd op de 60m en het kogelstoten. Louise haalde als 1e jaars benjamin een top 10 plaats op de 60m in een PR van 10’05 en op het kogelstoten een mooie 6e de plaats met opnieuw een PR van 6m38.

In de namiddag kwam er nog een 2de benjamin meisje in actie, Ella Moulin op de 600m. Na een sterke wedstrijd eindigde Ella op een 4 de plaats met een tijd van 1’58’97. Tevens goed voor een nieuw persoonlijk record en clubrecord. Top gedaan meisjes.

Bij de pupillen jongens, kwam Julôt Van Hijfte in actie bij het kogelstoten. Hij stootte de kogel 7m62 ver en eindigde zo mooi op een 10 de plaats.

Bij de pupillen meisjes, hadden Elodie Van Gelderen zich kunnen selecteren op de 60m en Delphine Lasseel op de 60m Horden.

Elodie eindigde knap 5de in haar reeks in een tijd van 9’37 en Delphine Lasseel ook op een 5de plaats met een tijd 11’93. Wat een mooie verbetering van beide dames hun persoonlijk record is.

Proficiat girls!

Tot slot kwamen er nog 2 miniemen meisjes in actie. Maud De Pauw voor de 60m horden en Amber Baetens voor het speerwerpen.

Maud De Pauw eindige mooi 5de in haar reeks op de 60m Horden met een tijd 10’78. Proficiat Maud!

Als laatste van de dag kwam Amber Baetens in actie bij het speerwerpen nadat ze er al van ’s morgens vroeg aanwezig was voor de aflossingswedstrijd.

Amber gooide de speer 22m82 ver. Goed voor een knappe 7de plaats en een heel mooi persoonlijk record.

Het was een fantastische (soms natte) atletiekdag voor onze jonge Vikings en iedereen keerde moe maar tevreden met een rugzak voor persoonlijke en zelfs 2 clubrecords terug naar huis.

Proficiat aan alle deelnemers. Met dank aan de vele supporters! Het zomerseizoen wordt zo op een heel mooie manier afgesloten!