Op 22 januari trokken onze cadetten en scholieren naar de Topsporthal voor het Kampioenschap van Vlaanderen indoor.

Inès De Windt stond ingeschreven voor het hink-stap-springen met een PR van 9m77. Na een eerder bescheiden opener groeide ze poging na poging. Bij haar vierde poging sprong ze 10m17 ver, goed voor de zilveren medaille (9) én op maar 3 cm verwijderd van de gouden medaille. Naast de 2e plek, ook een nieuw clubrecord.

1e jaars cadet Cato Marlier vonden we terug in de reeksen van de 60m horden. Voor het kampioenschap goed voor een tijd van 10,13s. Ze verbeterde haar record naar 9,96s. Dit leverde haar een 17e plek en een nieuw PR op (23).

Net zoals Cato begon 1e jaars Janne Vergote bij de 60m horden aan haar dag op het Vlaams Kampioenschap. Vanuit baan 5 in de reeksen verbeterde ze haar PR van 9,43s naar 9,30s. Goed voor een 2e plek in haar reeks en een ticket voor de finale. Dit nieuw record zou niet lang standhouden, in de finale verbeterde ze dit nog eens naar 9,26s. Deze tijd was goed voor een mooie 3e plek en nieuw clubrecord!

Janne was ook nog ingeschreven voor de 800m die even later was gepland. In een zeer sterke en snelle laatste ronde liep ze naar de 2e plek. Deze sterke wedstrijd was goed voor een tijd van 2:23,52 en een nieuw PR (18 deelneemsters).

Proficiat Inès, Cato, Janne en hun trainers!