14 Riem-atleten maakten de toch wel vrij verre verplaatsing naar het Vlaams-Brabantse Diest. Ze keerden terug met 7 medailles, waaronder 1 Vlaamse titel, 3 zilveren en 3 bronzen medailles, en daarbij nog 2 4e plaatsen.

Niels De Wilde beet al om 10.15u de spits af bij de G-atleten. Hij mikte op een 3e plaats maar het werd een 2e, dankzij zijn sterke eindspurt. Voor hem gold deze wedstrijd ook als BK.

Charles Van Daele werd knap 20e van de 75 eerstejaars miniemen jongens. Even later greep Lars Vander Leene een sterke 6e stek op 45 2e jaars jongens.

1e jaars cadet Louis Van Daele werd 14e eerstejaars cadet en eindigde daarmee mooi halverwege, dit in heel sterk gezelschap!

Volgende atlete in actie was Veerle Van Campenhout. Zij koos voor de korte cross en liep zo bij de veel jongere dames. Ze kon de laatste plaats niet ontwijken maar genoot toch met volle teugen van de modder!

Daan Bostyn, al een gans seizoen sterk bezig en daarbij beloond met verschillende podiumplaatsen, miste maar net de top 10, dit bij de junioren heren. 28 atleten verschenen er hier op het uitslagenblad.

5 masters dames streden mee voor de medailles. Anneleen Vande Riviere, die dit seizoen zege na zege haalt, won de Vlaamse titel bij de dames W35. Annelies Van Hoecke miste in de zelfde categorie net een podiumplaats. Nadia De Rycke eindigde als 3e bij de W45. Hilde Vanhessche, ook al goed voor vele zeges dit seizoen, pakte in haar categorie W50 de bronzen plak, na een knappe wedstrijd. Christine De Roose haalde bij de W55 een 4e stek.

3 masters heren stonden aan de start. Xavier Rondas, die door een kwetsuur pas na Nieuwjaar aan de veldlopen kon beginnen, liep zijn beste cross van het seizoen. Zo liep hij al als 2e over de meet bij de M40. In de categorie M60 verschenen er 2 Riem-atleten op het podium. Marc Mechelinck, die vooraf hoopte op een podiumplaats, kreeg het zilver om de hals. Luc Dellaert greep de bronzen medaille.

Proficiat aan alle atleten!