Na de mooie prestaties van de Masters op het Kvvl te Brugge en van de atleten op het PK meerkamp te Deinze op een waterachtige 17 september was het nu aan de beurt aan onze Junioren/Beloften om zich te bewijzen op het laatste BK outdoor dit jaar.

Met 4 vikingen zakten we af naar Kortrijk in de hoop daar nog eens te knallen.

Graag geef ik hierbij een overzicht.

Toen we vertrokken richting Kortrijk waren de weergoeden ons redelijk gunstig gezind want het zonneke kwam af en toe eens piepen en dat doet voor een atleet altijd deugd als het goed weer is, zo ook voor onze 1ste atleet die in actie kwam met name

Thomas Van Herreweghe:

Thomas is 1ste jaar senior en zo ook 1ste jaar belofte. Thomas had zich weten te plaatsten voor zowel de 100m & 200m. Maar zoals je weet op een kampioenschap liggen de 100m & 200m ver uit elkaar, zeker als je geen finale loopt.

Start 100m reeksen: 10h30 en start 200m rechtstreekse finale: 17h30

Dus je weet dat het een lange dag gaat worden, maar niet getreurd, we gingen onze tijd nuttig benutten.

Thomas heeft al laten zien dat er snelheid in zijn benen zit en wou als afsluiter van zijn zomerseizoen nog 1 keer alles geven. Hij startte snel en liep een mooie race waarbij hij een tijd van 11,32 neerzette. In totaal de 16de tijd van de 24. Dus geen finale maar dit is zeker geen schande als je loopt tegen mannen die 2 jaar ouder zijn.

Nu 7 uur wachten voor de 200m: Trainer Glenn had ondertussen geboekt in een bowlingzaal niet ver van de piste en zo gingen trainer,atleet en vriendin Charlotte even gaan ontspannen; Na een paar spelletjes en wat uitgerust in de zetels kwamen we terug naar de piste voor de 200m:

Thomas liep een heel degelijke wedstrijd en verbeterde zelfs zijn persoonlijk record naar 22,31. Alleen blies de wind iets teveel (+2,5) en telt deze tijd niet. Maar al bijal een verdienstelijke wedstrijd waar hij de 9de tijd neerzette.

Dikke proficiat met u zomerseizoen en we wensen u alvast heel veel succes toe in het komende indoorseizoen.

Nog 3 andere vikingen kwamen die dag aan de start en dit allemaal op de 800m, met name 1 Junior en 2 Beloften

( Daan 1ste jaars Junior en Thimon en Joachim 2de  jaars belofte)

Daan Bostyn

Daan is aan een heel goed seizoen bezig, zo liep hij op onze eigen meeting voor het eerst onder de 2min, wat voor een junior heel sterk is en zo ook hem een selectie opleverde voor het BK.

Nu had Daan de pech gehad om een paar dagen voor het Bk ziek te zijn ( koorst en een snotvalling) en je zag aan zijn gezicht dat het nog niet 100% in orde was, maar Daan is een Viking en wou zeker niet onderdoen.

De 1ste ronde viel nog mee maar in de 2de ronde zag je toch nog te tekenen van de ziekte en viel hij wat terug. Achteraf zei hij dat hij moeilijk kon ademen met een verstopte neus en dat is natuurlijk niet evident op een 800m.

Hij liep nog een tijd van 2,02,14 wat zeker niet slecht is. Met deze tijd werd hij 14de in totaal.

Alvast proficiat met u deelname en ook voor u veel succes in het komende winterseizoen.

En dan onze 2 Beloften, Thimon Van Herrewege en Joachim Balfort

Thimon Van Herrewege, door een zware kwetsure aan het scheenbeen had hij nog niet echt de vorm van vroeger terug, maar plaatste hij zich wel mooi voor het BK wat op zich ook al sterk is.

Thimon liep een mooie race, verloor wat plaatsen in de tweede ronde en kwam met een tijd van 1,59,92 over de finisch; deze tijd was goed voor een 11plaats in totaal.

Geniet nu van de rust Thimon, en hopelijk kan je het winterseizoen afwerken zonder kwetsuur. We wensen u alvast veel succes toe.

Joachim Balfort had ook al blijken dat hij niet 100% in orde was maar zoals het een viking beaamt zou hij strijden tot het einde.

Joachim liep een degelijke race, houde redelijk goed stand wat de tegenstand was zeker niet min en kwam over de finisch in een tijd van 1,59,62: deze tijd was goed voor de 10de plaats in totaal.

Ook voor u nog een welverdiende rust en alvast veel succe in het komende winterseizoen.

Zo beste atletiekvrienden, na dit BK valt het doek over de zomerwedstrijden ( hier en daar kan je nog wel een wedstrijd doen maar deze zijn niet echt niet meer belangrijk) en wil ik alle atleten bedanken met hun behaalde prestaties en titels.

Hierbij wil ik mijn collega’s trainers bedanken voor de steun en tijd die zij in de atleten steken en hopen dat deze trend zich verder zet in het winterseizoen.

Ik wens alle atleten een welverdiende rust toe en heel veel succes de komende winter zowel Outdoor als Indoor.

Ook dank aan alle supporters en ouders die regelmatig op post waren om de atleten aan te moedigen en zo ook hun steentje bijdroegen aan de mooie prestaties.

Bij deze leg ik ook even de riem eraf om dan vanaf oktober terug de teugels op te nemen en ons voor te bereiden voor het winterseizoen

Hierbij neem ik afscheid met een een goed gevoel en zie ik jullie allemaa binnenkort terug met even veel inzet en moed zoals je nu hebt getoond.

Groeten van een tevreden trainer

Met vriendelijke en sportieve groet

Glenn Coene

Sprint/400m Trainer