Mooie prestaties en 2 Clubrecords

verslagje van trainer Genn Coene

Op vrijdag 4 maart werden in de Topsporthal te Gent de Belgische Kampioenschappen voor Studenten georganiseerd

Er waren voor A.S.Rieme 5 studenten/atleten aanwezig die elk voor hun school strijden en natuurlijk hoopten op een mooie prestatie om zo het winterseizoen nog mooi af te sluiten

Ik geef graag een overzicht van de geleverde prestaties.

Als 1ste kwam Joachim Balfort aan de startlijn. Joachim liep de 800m en ik moet eerlijk toegeven dat ik op dit moment nog op mijn werk was om hem te zien lopen. Hij eindigde in een tijd van 1.57.16 en bleef zo een beetje boven zijn eigen record.

Proficiat met u prestatie en alvast veel succes in het komende zomerseizoen.

Joachim wist zich wel te selecteren voor het BK Jun/Bel op 12 maart in Louvain La Neuve en krijgt daar nog een laatste kans om eens te vlammen: We wensen u alvast veel succes toe en ondergetekende zal daar ook aanwezig zijn voor de nodige steun

Daarna was het de beurt aan de sprinters.

Hiervan waren 4 atleten van het sprintteam present en alle vier liepen ze de 60m en de 200m.

Trainer Glenn had de namiddag dienst en moest de reeksen van de 60m vanop de pc volgen maar voor de 200m was hij wel present en hierbij geef ik graag een overzicht.

Miek Lagaeysse.

Miek is aan een mooi seizoen bezig en had al bewezen dat er snelheid in haar benen zit. Zo liep ze op de 60m een tijd van 8.54: haar beste tijd is 8.51 dus dat is zeker niet slecht maar wat ze op de 200m liet zien dat doet een trainer watertanden: Ze verbeterde haar eigen record met maar liefst 60hondersten: Haar nieuwe beste tijd is nu 28.03.

Proficiat met u Pr en proficiat met u prestaties van de afgelopen winter. Alvast veel succes in het komende zomerseizoen

Charlotte Roose.

Charlotte en atletiek: dat is niet alleen sportief mooi om naar te kijken, Charlotte heeft ook via de atletiek de liefde leren kennen van onze spurtbom Thomas en sindsdien zijn die twee elkaars grootste steun op de piste.

Charlotte liep haar race van de 60m in een tijd van 9.51 wat haar een nieuwe Pr opleverde en zette in de 200m een tijd neer van 31.80, ook goed voor een nieuwe Pr. Zo eindigde het winterseizoen voor Charlotte toch met een mooie afsluiter en 2 nieuwe Pr’s

Proficiat met de geleverde prestaties en alvast veel succes in het komende zomerseizoen

Sander Colpaert

Sander is sinds jaar en dag een vaste waarde in het sprintteam maar door zijn drukke agenda lukt het hem niet altijd om eens door te trainen, maar als hij dan toch de tijd vind en hij doet een wedstrijd mee dan geeft hij altijd het beste van zichzelf.

Ook vandaag was hij weer gemotiveerd om nog een laatste keer te vlammen in de Topsprthal.

Sander liep in de reeksen van de 60m een tijd van 7.64 en op de 200m een tijd van 24.29:

Alletwee de tijden waren iets boven zijn Pr maar toch een proficiat met u prestaties en ook voor u alvast veel succes in het komende zomerseizoen.

Thomas Van Herreweghe

Ja onzen Thomas: Als ik over Thoams schrijf dan krijg ik altijd een goed gevoel in mijn vingers.

Hij laat dan ook dingen zien waarvan je als trainer alleen maar een blij gezicht van krijgt.

Thomas aast nu al een hele winter op dat clubrecord van de 60m en vandaag zou hij het opnieuw proberen.

Thomas vertrok als een kanonbal uit zijn blokken en kwam over de finisch in een tijd van 7.16

Eindelijk dat clubrecord was gebroken: Je zag dat er een last van schouders viel en in aanleiding van de 200m was hij super kalm en heel ontspannen.

Zo kwam hij zonder stress aan de start van de 200m en daar toonde hij terug zijn kunnen.

Na een mooi race kwam hij over de meet in een tijd van 22.34: BAM terug het clubrecord verbroken: dat stond op zijn eigen naam en bedroeg 22.42

Thomas heeft sinds het begin van het winterseizoen al verschillende keren het clubrecord scherper gesteld en dient een dikke pluim.

Ook Thomas moet nog 1 keer aan de slag deze winter en dat nu zaterdag 12 maart op het BK Jun/Bel waar hij de 60m en de 200m loopt

Hierbij wensen wij hem allesucces toe en ook alvast veel succes in het komende zomerseizoen

Hierbij eindigt voor velen het indoorseizoen en wil ik iedereen bedanken met de geleverde prestaties en wens ik iedereen veel succes toe in het komende zomerseizoen.

Bedankt aan de trainers voor het begeleiden van de atleten en bedankt aan alle supporters die er toch af en toe mochten bijzijn.

Ik hoop jullie allemaal te mogen begroeten op de komende zomerwedstrijden

Met sportieve groet

Glenn Coene