Zondag 26/2 namen meer dan 20 jeugdatleten deel aan de voorwedstrijden van het BK veldlopen. Onder de bollen van het Atomium vochten ze voor elk plaatsje.

Onze kangoeroes jongens en meisjes gingen samen van start. Alix Hellemans, Renaud Stas, Tuur Verhaege en Kyan De Weweire liepen allen een puike wedstrijd!

Uitzonderlijk waren er geen voorlopers bij de benjamins. Onze atleetjes streden dus van in het begin voor een mooi resultaat. Bij de jongste benjamins meisjes veroverde Ella Moulin, na een heel knappe wedstrijd, de 3e podiumplaats. Aline Van de Sompel werd 25e. (59) 61 tweedejaars benjamins meisjes gingen van start. Als eerste Riem-atleetje liep Heleen Van Parys over de meet, dit als 16e. Febe Baetens werd 33e, Elise Van de Sompel 35e en Delphine Lasseel liep als 58e over de meet.

Bij de 2e jaars benjamins jongens zagen we 74 atleetjes strijden voor de beste plaatsen. Aster Stas klasseerde zich knap als 26e. Even later werd Yaro De Weweire mooi 30e, gevolgd door Timo Cocquyt op stek 35. Tibo Van Parys-57e en Robbe Hellemans-66e liepen beiden een goede wedstrijd.

Elodie Van Gelderen stond als enige 1e jaars pupil aan de start bij de meisjes, dit op een totaal van 97. Elodie heeft er een knap seizoen opzitten en toonde ook nu haar goede conditie. Ze werd 39e.

Bij de tweedejaars werd Elise Van Parys sterk 20e, gevolgd door Amber Baetens op plaats 29 en Amelie Van Gelderen die als 39e over de meet liep. (95)

100 eerstejaars pupillen jongens werden van start geschoten. Op plaats 79 vinden we Sem De Stobbeleir terug in de uitslag.

Briek Stas liep dit seizoen enkele podiumplaatsen bij elkaar en hoopte voorin te eindigden. Op 91 atleten werd hij knap 16e!

De miniemen dienden 1500m af te leggen. Geen probleem voor eerstejaars Maud De Pauw die 27e van de 96 atletes. De één jaar oudere Kato Carré liep aan een mooi tempo haar wedstrijd uit. Ze werd 65e (75).

Thor Van Acker liep zijn laatste veldloop als miniem. Hij genoot ten volle van de mooie omgeving en liep ondertussen naar een puike 74e stek. (89)