Op 27 januari namen naast de jeugdreeksen ook 4 dames cadetten en 2 cadetten heren deel aan de indoor wedstrijd georganiseerd door VITA. Wegens mijn cursus trainer C was ik helaas niet tijdens de hele meeting aanwezig, maar desondanks was ik getuige van enkele bijzondere prestaties.

Hier volgt een verslag:

Alessandra Vermote. Om de technieken nog wat bij te schaven nam Alessandra vrijdagavond nog deel aan zowel de hoogspringtraining én de training horden. Samen goed voor zo’n 3,5 uur zweten. Van vermoeidheid echter geen spoor te bekennen op zaterdag. Ze stootte haar kogel 7,03 cm ver, nipt onder haar PR. Hongerig naar meer slaagde Alessandra erin bij de 60m horden haar PR na een goeie start scherper te zetten naar 10,28s. Ook bij het hoogspringen wist ze dat er een verbetering van het PR mogelijk was, dit hadden we vrijdag op training besloten. Alessandra ontgoochelde niet, met een verbetering van maar liefst 11cm staat haar PR nu op 1,26m, maar ook dit record zal binnenkort weer sneuvelen, schrijf maar op een briefje!

Cato Marlier. Ook Cato was vrijdagavond terug te vinden in de topsporthal bij de hordentraining. Cato was, ondanks haar reeds hoge niveau toch al enige tijd zoekende naar wat progressie. Het deed haar dan ook deugd om bij de 60m horden nog eens een sub 10s tijd neer te zetten! Na 9,99s kwam Cato over de meet, het PR van 9,89s komt weer in zicht. Net zoals Alessandra wilde Cato bij het hoogspringen goed presteren, na een aarzelende start (lat geraakt op 1,20m) en hierdoor een lichtjes gedeukt vertrouwen wist ze zich te herpakken en slaagde ze erin nieuwe hoogtes te bereiken. 1,36 (PR) was het finale resultaat, knap!

Famke Verhamme. Voor het eerst nam Famke deel aan een 400m race. Donderdag hadden we gewerkt op de startblokken bij de training, en dit wierp zijn vruchten af. Famke wist nog precies wat haar was aangeleerd en had een prima start in de benen. Tijdens de wedstrijd ging ze prima mee met de andere meisjes, maar voor Famke duurde de wedstrijd zo’n 60m te lang. Verzuring sloeg toe en de laatste meters waren er te veel aan. Desondanks mag Famke terecht fier zijn op haar PR van 1:19,88.

Flore De Rijcke. Bij het kogelstoten kwam de altijd vrolijke Flore op het toneel. Bij haar eerste poging slaagde ze er onmiddellijk in haar beste prestatie van de dag neer te zetten. Met 7,53m kwam ze nog net wat tekort om haar record te verbeteren, maar ze blijft zich onvermoeid inzetten!

Andreas Palm. Zoals steeds vinden we Andreas terug op de kogelstand. Het is duidelijk dat hij zich prima voelt en de resultaten zijn navenant! Na een dipje in oktober slaagde hij er in december in zijn PR scherper te zetten en die lijn blijft hij doortrekken. Andreas heeft sindsdien zijn PR reeds 5 keer kunnen verbeteren. Gisteren was geen uitzondering, met maar liefst 30cm bovenop zijn vorige record lukte het hem de kogel van 4kg 11,29m ver te stoten. Klasse Andreas!!

Aaron Van den Berghe. Gisteren wilde Aaron zich na lange tijd nog eens meten in het hordenlopen en hoogspringen, dit gecombineerd met de 60m. Ook Aaron was vrijdag van de partij op de hoog en hordentraining en ook bij hem speelde deze inspanning geen parten op zaterdag. Ondanks hij het drie-pas ritme nog niet machtig is en hij tijdens de wedstrijd dus met vier-pas de horden overschreed, slaagde hij er is zijn PR scherper te zetten op dit nummer naar 11,11s. Zijn wedstrijd over de 60m sprint verliep naar eigen zeggen niet zo goed. Met een tijd van 8,81s bleef hij echter niet zo erg ver van zijn PR. Bij het hoogspringen viel op dat zijn mede-springers bijna allen zo’n 30cm groter waren dan de moedige Aaron. Bij een starthoogte van 1,27m had hij nog niet teveel moeite, maar al gauw werd het kaf van het koren gescheiden en op een hoogte van 1,37m moest hij toch de duimen leggen.

Proficiat aan alle Atleten! Groetjes, Simon.