De laatste dag van januari stond in het teken van het Kampioenschap van Vlaanderen.

Er waren 3 stoere vikings die zich wisten te selecteren en hierbij geef ik graag hun prestaties mee.

Thomas Van Herreweghe

Thomas heeft na wat gezondheidsproblemen en een zware examenperiode nog steeds niet de volledige vorm te pakken maar hij is op de goede weg.

Thomas had zich kunnen selecteren voor de 60m en 200m.

Op de 60m liep hij een deftige reeks en kwam over de finish in een tijd van 7.21: dit begint stilaan in de buurt van zijn besttijd te komen die 7.16 bedraagt.

Met deze tijd zette hij de 18de tijd op 32 neer.

Enige tijd later liep hij de 200m. Na een heel goede start kwam er na 120m wat verval op, dit als gevolg van wat training achterstand, maar hij knokte zich toch mooi naar een tijd van 22.81. Dit leverde hem een 16de plaats op van de 24.

Proficiat met u deelname en veel succes in de rest van het seizoen

Anna Sevryugina

Anna was naar Gent gekomen met maar 1 doel: haar tijd scherp te zetten op de 800m

En dat deed ze met verve; in een leuke wedstrijd waar ze goed standhield liep ze zich naar een tijd van 2.25.93. En dit was direct goed voor een nieuwe pr en een nieuw indoorrecord voor haar.

Proficiat Anna met u prestatie en ook u wensen veel succes toe in de rest van het seizoen.

Joachim Bafort

Joachim vertelde mij voor de start dat hij veel liever ’s avonds een wedstrijd afwerkt dan één te doen in de middag, maar Joachim is een atleet die er altijd voor gaat en dat deed hij ook in zijn reeks van de 800m.

Na een spannende wedstrijd werd hij net voor de finish nog voorbij geknald door een atleet van DAC en zo werd Joachim net 4de: de meest ondankbare plaats maar toch dikke duim met de geleverde prestatie. Joachim zijn tijd was 1.57.93.

Bedankt aan alle drie de atleten met jullie prestaties, alsook bedankt aan de meegereisde supporters voor de steun

Met sportieve groet

jullie Sprint/400m trainer Glenn Coene