Jolien Van Hoorebeke was actief op haar geliefde 3000m steeple. Ze stond met de 2e tijd op de deelnemerslijst. Een podiumplaats behoorde dus zeker tot de mogelijkheden. Na een knappe wedstrijd mocht ze dan ook de zilveren medaille om de hals, in een tijd van 10.40.13 min..

Joachim Bafort die een week eerder nog voor de eerste keer de 50s-grens sloopte op de 4000m, toonde opnieuw zijn uitstekende form, dit keer op de 800m. Na 1.55.49 min. zat zijn wedstrijd er op. Hij zette hiermee de 11e tijd neer.

Thomas Van Herreweghe zag de seizoensstart aan zich voorbij gaan door een kwetsuur. Hij timmerde aan de weg terug en brak in Beveren, enkele dagen voor het BK, nog zijn PR. Thomas liep op het BK de 200m in een tijd van 22.63s en werd hiermee 22e.

Proficiat aan atleten en trainers!