Wie geen spikespunten van 15mm had ingedraaid maakte een heel grote kans om van dichtbij kennis te maken met de Lokerse modder. Glibberige hellingen, steile afdalingen en haarspeldbochtjes maakten er een zwaar parcours van. Zelfs een onvervalst wasbord kregen de atleten voor de voeten geschoven.

Drie cadetten jongens durfden de uitdaging aan. Helder De Baere mocht alweer op het podium. Ditmaal als tweede. Louis Van Daele ging er als een speer vandoor. Die jongen heeft lef! Zijn inzet werd met een mooie vijfde plaats beloond. Miro De Smet was ook in goeden doen en kwam als zeventiende over de streep. (35)

Bij de scholieren jongens zagen we sterke prestaties van Liam De Smet, Xylian Meyvaert, Xander Sesselle en Ferre Danschutter. Liam was beresterk op de bergjes en dat werd met een vijfde plek beloond. Xylian liep ook zijn beste cross, ondanks een duw in de start en geblokkeerde rug, en werd zevende. En wat te zeggen van Xander. De laatste weken meermaals geplaagd door een pijnlijke knie dartelde hij nu door de modder alsof het niets was. Hij mag tevreden zijn van zijn tiende plaats. Ferre Danschutter is een vaste waarde in de veldlopen en op zijn eigen constante manier werd hij negentiende. Ook voor hem een van zijn betere crossen deze winter. (25)

Bij de masters +50 zagen we bij de dames Leen Verniers mooi derde worden. Gefeliciteerd! Bij de heren was Freddy Van Landeghem onze eerste viking op een achtste plek. Marc Mechelinck ploeterde twee plaatsjes later over de streep. (19)

Ruud Naudts mocht het langst van allemaal genieten van de regen, de wind en de modder. Hij behaalde een negentiende plaats in de lange cross van de mannen. (22)

Bij de dames zagen we de comeback van Lien Langeraert na haar blessure opgelopen in de cross van Vilvoorde eind januari. Met een zesde plaats eiste ze weer haar plaatsje vooraan op. (21)

Linda Hermans had vooraf haar twijfels over het parcours maar eenmaal gestart ging het verbazend goed. Ze werd zelfs tweede master! Liesbeth De Vos liep ook een zeer goede wedstrijd en strandde op plek vier. Elke De Vreese genoot ervan maar helaas kon ze als zevende de rode lantaarn niet ontlopen. (7)

Bij de juniores en masters mannen eveneens heel wat blauw-geel. Ondergetekende Xavier Rondas werd eerste master. Pieter Moens toonde zich achteraf ook opgetogen over zijn wedstrijd. Hij werd negentiende. Lieven Van Bossche wilde eigenlijk gewoon een duurloop doen thuis maar daar hij zou even nat geworden zijn als op de cross. Dus kon hij even goed de spikes aantrekken. Hij kwam als drieëntwintigste aan. (32)

Kilian Moens was als vijfde onze beste junior. Een plaatsje later kwam Daan Bostyn aan maar hij voelde zich slapjes en kloeg over slechte benen. (12)

In de korte cross was Brecht De Meulenaere de eerste Riemse atleet. Hij werd zestiende. Niels De Wilde kreeg als achtentwintigste de eer om als allerlaatste atleet de Lokerse finish te overschrijden.