Alweer een opvallende groep Riem-atleten stond paraat op de cross in Ronse, de ‘rattencross’.

7 atleten mochten het podium op!

Zoals steeds zijn het onze kangoeroes die als eerste het veld in mogen. Alix Hellemans verdedigde met veel inzet onze clubkleuren!

Even later was het de beurt aan onze benjamins meisjes. Fien De Smet, Ella Moulin, Febe Baetens, Delphine Lasseel, Eloise Van Damme, Heleen Van Parys, Aline Van de Sompel, Elise Van de Sompel en Gloria Moens bemachtigden allen een mooi plaatsje in de groep en werden daarbij luid aangemoedigd door de meegereisde supporters. Dat was ook zo bij onze benjamins jongens Lucas Van de Walle, Tibo Van Parys, Robbe Hellemans, August Matthys, Timo Cocquyt.

onze jongste atleetjes op de veldloop in Ronse

Bij de eerstejaars pupillen meisjes zagen we Elodie Van Gelderen naar een knappe 10e plaats lopen(18). De één jaar oudere meisjes stonden met z’n 27-en aan de start met daarbij 3 Riem-atleetjes. Amber Baetens liep zich alweer in de kijker door de 3e stek te grijpen. Amélie Van Gelderen werd even later knap 5e en ook Elene Van damme/13 wist nog een plaats te bemachtigen in de eerste helft van het deelnemersveld (27).

Bavo Moens toonde bij de tweedejaars pupillen jongens zijn veldloopkwaliteiten. Hij eindigde als 8e (19).

De tweede medaille van de dag kwam op naam van Maud De Pauw bij de eerstejaars miniemen die het brons om de hals mocht na een mooie wedsstrijd (11).Bij de eerstejaars jongens kwam Neo Verleure sterk voor de dag met een 7e stek (19).

Febe, Amber, Maud en Ella, allen nagenietend na een geslaagde wedstrijd

De eerste zege van de dag kwam op naam van Marthe De Pauw. Nadat ze een week eerder op de veldloop in Maldegem al als 1e over de meet liep, gaf ze ook dit keer iedereen het nakijken. Alessandra Vermote liep als sterk als 7e over de meet (18).

Amber Raes genoot van het afwisselende parcours en pakte de 8e plaats (11) bij de scholieren dames.

Nadia De Rycke is in goede doen en dat bewees ze met een zege bij de masters dames W50. Christine De Roose mocht als derde mee het podium op (4). Bij de masters dames W35 zagen we een knappe wedstrijd van Yelva Leune. Ze werd hiervoor beloond met de bronzen medaille (5).

Kilian Moens behaalde net een jaar geleden zijn eerste zege en deed dit over. Na de vele 2e en 3e plaatsen dit seizoen mocht hij nu op het hoogste podiumtrapje! In de zelfde wedstrijd liepen ook onze masters heren. Christophe Raes genoot met volle teugen van de modder en eindigde als 7e. Even later werd Pieter Moens 9e (17). De masters heren M50 stonden met 17 aan de start. Luc Dellaert/12 en Eric Claus/15 waren hier onze vertegenwoordigers (18).

Proficiat aan alle atleten en met dank aan de vele supporters!!