De eerste veldloop van het nieuwe jaar was meteen heel succesrijk!

Meer dan 50 deelnemers trokken naar Hamme. We zagen mooie prestaties en meermaals mocht een Riem-atle(e)t(e) het podium op!

Bij de cadetten meisjes konden we enkel supporteren voor Marthe De Pauw. De andere cadetten meisjes waren immers indoor – op het PK – aan het werk. Marthe startte niet te snel maar kon dit tempo heel knap volhouden. Zo werd ze als 1ejaars mooi 6e/29.

Bij de jongens cadetten stonden er 4 Riem-atleten aan de start. Louis Van Daele, net terug van zijn skireis, liep meteen naar een derde stek. Even later haalde Miro De Smet de 7e plaats. Eerstejaars Lars Van der Leene zorgde met zijn 9e stek voor de 3e top-10 plaats in deze reeks. Jules Leyns timmert verder aan zijn conditie wat resulteerde in een 25e plaats/28.

17 scholieren heren stormden samen met 18 masters heren M50 het veld in. In sterk gezelschap werd Helder De Baere/5e. Xander Sesselle was met zijn 6e plaats ook voorin terug te vinden. Xylian Meyvaert miste een aantal traininingen door kwetsuur maar is nu volop terug aan het trainen. Met een 15e plaats mocht hij tevreden zijn. Bij de masters M50 werd Eric Claus goed 15e. Werner De Pauw trok, in navolging van dochtertje Kjenta en zonen Tiago en Djavo, de spikes aan. De ‘berg’ bleek daarbij geen gemakkelijke klus. Toch liep hij aan een mooi tempo zijn wedstrijd uit, dit als 16e.

In de gezamenlijke wedstrijd scholieren-masters dames W50 liep Nadia De Rycke zich in de kijker. Zij pakte haar eerste overwinning van het nieuwe jaar!

Bij de dames junioren-senioren-masters liepen onze 3 deelneemsters allen in de top 4. Seniore Katrijn Van de Riviere trok het laken naar zich toe en toonde hiermee haar uitstekende conditie. Ook seniore Jolien Van Hoorebeke is duidelijk sterk bezig. Zij mocht het podium op voor de zilveren plak. 4e werd master Lien Langaert. Lien stapelt de overwinningen bij de masters op en dat was ook dit keer niet anders!

Ook in de wedstrijd junioren-masters heren gaven onze atleten iedereen het nakijken. Daan Bostyn, toe aan zijn 6e zege van het seizoen, won de wedstrijd. bij de junioren heren. En ook Xavier Rondas startte 2023 met een overwinning! Bij de junioren zagen we Liam De Smet mooi de 8e plaats grijpen.

De veldloop werd afgesloten met de korte cross voor heren. Hier liep Brecht De Meulenaere naar een mooie 5e stek op 18 deelnemers!

Proficiat aan alle deelnemers!

Met dank aan de vele supporters!