70 jeugdatleetjes hadden er lang naar uitgekeken! Op zaterdag 16/3/2024 stond de ‘VAL JEUGDDAG’ op het programma, dit met als thema ‘De Oympische Spelen’.

Om 8u waren de eerste RIEM-atleetjes aanwezig in de Gentste topsporthal. We waren de eersten dus hadden we het rijk nog even voor ons alleen. Het zou niet lang duren want al snel zagen we vele andere clubs toekomen. In groepjes van 4 en onder begeleiding van een trainer, atleet of mama/papa leefden we ons uit op de verschillende atletiek- en andere proeven, zoals : ‘Sprint sneller dan de TGV’, ‘Klim op de Eifeltoren’, ‘Spring over de Seine’ en ‘Werp de croissants in de ontbijtmand’.

Wat was het zalig om met onze vlag enkele rondjes rond de piste te lopen en daarna het beste van onszelf te geven op de aflossingswedstrijd 4 X 200m! Ook Spike – de mascotte van de Vlaamse atletiekliga – was aanwezig. We mochten zelfs met Ben Broeders op de foto. Hij deelde nadien een heleboel handtekeningen uit!

Ella en Gloria kwetsten zich in de weken voor deze jeugddag maar waren toch aanwezig om de andere atleetjes aan te moedigen! We wensen hen een snel herstel toe!

We mogen terugkijken op een bijzonder geslaagd afsluiten van ons winterseizoen!

Dankjewel aan de RIEM-mama’s die zorgden voor het onthaal ter plaatse!

Dankjewel aan de mama’s/papa’s/trainers/atleten om een voormiddag op te trekken met onze RIEMse jeugd en hen zo een overgetelijke activiteit te bezorgen.