Veel te lang geleden was het dat onze jeugdatleetjes hun winterseizoen mochten afsluiten in de Gentse indoorhal met de VAL-jeugddag. In 2020 stond nochtans alles klaar om er een ongelooflijk Japans feest van de maken, met het oog op de Olympische Spelen die dat jaar zouden doorgaan. Beiden werden afgelast door corona. Ook in 2021 en 2022 zorgde corona nog voor een afgelasting…. MAAR op zaterdag 18 maart 2023 was het dan eindelijk zover. ‘Spike’, de jeugdmascotte van de Vlaamse atletiekliga, bleek 3 jaar lang vastgezeten te hebben in Japan. Gelukkig bleek Noor Vidts zo vriendelijk om Spike daar te gaan redden en zo kon dat gepland Japans feestje toch nog doorgaan! Noor Vidts was een ganse dag aanwezig en ging met elke club op de foto!

Meer dan 50 RIEM-jeugdatleten tekenden present, net als vele cadetten, scholieren, junioren, ouders en jeugdtrainers om onze enthousiaste atleetjes te begeleiden. Er stonden wel 15 proeven op het programma!

Atleetjes, trainers en begleiders makan zich op om er een fantastische dag van te maken.

Onze atleetjes werden opgedeeld in groepjes van 4, met elk 1 of 2 begeleiders.

Met onze begeleidsters Flore en Eline beleefden deze kangoeroes alvast een leuke dag!
Deze stoere jongens – kangoeroes jongens – vonden het Japans atletiekfeest supertof!
Deze benjamins meisjes beleefden o.l.v. trainer Daan een superdag! ‘Daans rug beklimmen’ bleek voor hen een extra atletiekactiviteit!
Deze benjamins meisjes bleken ook over veel zangkwaliteiten te beschikken met hun AS-Rieme liedje!
Ook ploegje 244, met trainer Wout, snelde met hoge snelheid over de piste tijdens de aflossingswedstrijd!
Deze benjamins jongens poseren met begeleidster Jelke op de opwarmpiste, waar ook proefjes stonden opgesteld.
‘Wij liepen net naar een tweede plaats op de 4 X 200m aflossing’, aldus deze ben meisjes, o.l.v. begleidster Katrijn.
‘Wij waren sneller dan de ‘bliksemschicht!’, vertellen deze benjamins jongens, o.l.v. begeleidster Miek
Ook voor onze oudste jeugdatleten o.l.v. belgeider Jules en trainster Nele stond er veel atletiekplezier op het programma.
Dit pupillen groepje, o.l.v. Brieks mama, schuift aan voor een leuke randactiviteit.
‘Wij werkten alle atletiekproefjes af en dat waren er wel 15!’ vertellen deze benjamins meisjes o.l.v. trainer Kilian.
Dit pupillen meisjes groepje, o.l.v. begeleiders Amber en Louis, werd zelfs geïnteriewd!!

De vlaggenparade bleek erg in trek. Het liedje van onze atleetjes trok de aandacht van Spike. ‘Wij zijn de Vikings van AS Rieme. Wij zetten altijd ons beste beentje voor en wij gaan altijd door en we lopen van voor!’ 🙂 😉 Daarop kwam Spike aan onze atleetjes een ‘highfive’ geven!

Proficiat aan alle atleetjes die op deze 31e VAL-jeugddag onze clubkleuren in de kijker liepen!

Met dank aan al onze begeleiders die onze atleetjes een onvergetelijke dag bezorgden!

Met dank aan de ouders die zorgden voor het onthaal!