Op 5/2/23 trokken we met bijna 70 Riem-atleten naar Lokeren. Het parcours was hertekend en in tegenstelling met vorig jaar – toen het een ganse dag regende – ging de veldloop door onder een lentezonnetje. Opnieuw liepen onze atleten zich in de kijker.

Beginnen doen we bij onze kangoeroes. Met z’n zessen hadden ze er duidelijk zin in! Ze legden 500m af en liepen hierbij door de zandbak, wat ze een leuke afwisseling vonden. Macy De decker, Mille-Saga Vereecke en Alix Hellemans bij de meisjes en Renaud Stas, Kyan De Weweire en Tuur Verhaege bij de jongens genoten van hun wedstrijd en werden beloond met een zak appels én een medaille! Top!

onze kangoeroes, klaar voor hun wedstrijd!

Traditioneel nemen er veel Riem-benjamins deel aan de veldlopen. Dat was dit keer niet anders! O.l.v. trainsters Nele en Lies warmden ze op. Zij kregen een extra lustje te lopen, zodat de totale afstand 700m was. Bij de meisjes mochten we supporteren voor Ella Moulin, Aline Van de Sompel, Loes Verstraete, Febe Baetens, Heleen Van Parys, Delphine Lasseel, Elise Van de Sompel, Fien De Smet, Eloise Van damme en Louka de Smet. Onze vertegenwoordigers bij de jongens waren : Kamiel Wyngaert, Asters Stas, Lucas Van de Walle, Tibo Van Parys, Odiel Vereecke, Yaro De Weweire, Henri Van Daele en Robbe Hellemans.

Onze benjamins jongens en meisjes beleefden ook in Lokeren weer heel wat atletiekplezier!

Onze pupillen liepen een avontuurlijk, heuvelrijk en dus vrij zwaar rondje rondje van 1200m. Elodie Van Gelderen was onze enige vertegenwoordigster bij de eerstejaars. Zij werd puik 17e (37). Een grote groep tweedejaars pupillen meisjes dook het veld in. Amber Baetens greep net een top 10 plaats. Even later greep Elise Van Parys een knappe 12e stek. Amelie Van Gelderen etaleerde haar goede conditie door naar de 19e plaats te lopen. Marie Van Poucke haalde knap de eerste helft van het deelnemersveld met plaats 24. Nimke Devos/34e en Elene Van Damme/44 wisten naar mooie plaatsen te lopen (51).

Bij de eerstejaars pupillen jongens was Nolan Maenhout de eerste Riem-atleet met een 11e stek. Ook Sem De Stobbeleir/20e en Sem Verstraete/33e klasseerden zich op een goede plaats (33). Bij de tweedejaars zagen we Briek Stas al als 5e over de meet lopen. Even later werden trainingsmakkers Bavo Moens/13e, Briek Verdegem/17e en Mathis Colman/29e, dit op 43 vertrekkers.

Onze jeugdatleten beleven duidelijk veel plezier aan de wedstrijden!

Slechts 5 miniemen stonden in Lokeren aan de start. Er kozen er immers ook enkele voor de indoormeeting in Gent. Maud De Pauw mist geen enkele veldloop en liep al als 11e voorbij de finish (43). Bij de eerstejaars jongens zagen we Matteo Van Renterghem een sterke wedstrijd lopen, als 19e. Ook Lars Marlier is in goede doen en werd 26e (43). Bij de tweedejaars miste Charles Van Daele nipt de top 10 en werd Thor Van Acker puik 32e (38).

Thor Van Acker, tijdens zijn wedstrijd bij de tweedejaars miniemen jongens

Bij de cadetten meisjes liepen onze 3 deelneemsters allen een knappe wedstrijd. Marthe De Pauw wist in sterk gezelschap een 8e plaats te veroveren. 1 dag na haar clubrecord 4 X 200m klasseerde Cato Marlier zich mooie als 14e. Arlieke Welvaert verbetert wedstrijd na wedstrijd en zag haar inspanningen beloond met de 22e plaats (47). Spanning bij de cadetten jongens waar we Louis Van Daele van in het begin van de wedstrijd attent mee voorin zagen. Het werd naar het einde toe erg spannend maar het was Louis die uiteinndelijk met 0.5s als winnaar over de meet liep! Een sterke prestatie ook voor Lars Van der Leene, die 9e werd en zo als 3e eerstejaars eindigde. Op een 36e plaats eindigde Jules Leyns. Hij geniet duidelijk van de veldlopen en liep aan een mooi tempo zijn wedstrijd uit (40).

Lars Van der Leene werd 3e eerstejaarscadet

Bij de scholieren heren nam Xander Sesselle een supersnelle start waardoor hij een tijdje aan de leiding liep. Nadien moest hij inhouden, maar hij liep toch nog mooi als 6e over de meet. Ook Helder De Baere/9e liep nog binnen de top 10. Xylien Meyvaert was onze volgende vertegenwoordiger op plaats 11. Ook Ewout Verkaaik/21e en Tibo Welvaert/23 genoten van de vele heuvels op het parcours (25).

Xylian Meyvaert tracht enkele plaatsjes te winnen tijdens het bergaf lopen – foto Yves Van Lokeren

Bij de dames W50 miste Christine De Roose nipt een podiumplaats (7). Bij de heren M50 wist Luc Dellaert als 11e, mooi halverwege het deelnemersveld (21).

In de gezamenlijke wedstrijd junioren-senioren-matsers dames stond 1 Riem-juniore aan de start. Lise Mussely pakte een goede 5e plaats (6). Bij de senioren was het dubbel raak! Katrijn Vande Riviere pakte de zege en het was Jolien Van Hoorebeke die met grote voorsprong op de nummer 3, het zilver greep! Goud en zilver voor RIEM dus! Sterk! Ook de eerste stek bij de masters ging – traditioneel ondertussen 🙂 – naar een Riem atlete. Anneleen Vande Riviere liep een voorsprong van 43s bij elkaar! Yelva Leune/8e en Marijke Van Bossche/9e hadden duidelijk geen moeite met zware parcours (10)!

Anneleen Vande Riviere tijdens haar wedstrijd – foto door Yves Van Lokeren

De volgende wedstrijd was de gezamenlijke wedstrijd junioren-masters heren. Kilian Moens heeft dit seizoen een abonnement op het podium. Dit keer trok hij met een zilveren plak huiswaarts. Liam De Smet liet een goede indruk en werd 5e (9). Bij de masters heren is Xavier Rondas ook al aan een sterk seizoen bezig. Ook hij mocht als 2e het podium op. Pieter Moens greep nog net een plaats bij de top 20 (33)!

Kilian en Xavier, zij aan zij en nadien beiden beloond met een zilveren medaille

Tijdens de laatste wedstrijd van de dag zagen we Niels De Wilde aan de start van de korte cross. Aangemoedigd door de vele supporters werd hij puik 18e (18).

Proficiat aan alle deelnemers en trainers!

Met dank aan de vele supporters en de tentopbouwers en -afbrekers. Alsook aan Yves Van Lokeren voor de foto’s (o.a. onze coverfoto)!