In Maldegem waren we de best vertegenwoordige club. We vielen niet alleen op in aantal. Nadat Amber Baetens al het zilver greep bij de pup., mochten nadien nog 12 atleten vanaf cadet het podium op!

Het was al meteen raak bij de cadetten meisjes. Marthe De Pauw liet niets aan het toeval over en snelde er van door. Niemand kon haar tempo volgen. Ze diepte haar voorsprong in de tweede ronde nog uit en greep zo als eerstejaars cadette haar eerste zege! Ook Arlieke Welvaert is aan een sterk seizoen bezig. Dat resulteerde in een mooie 6e plaats. (10)

Lang liet de volgende overwinning niet op zich wachten. 25 cadetten jongens namen de start en het was Louis Van Daele die na een goed opgebouwde wedstrijd het laken naar zich toe trok en het goud om de hals mocht. Op een 21e stek eindigde Jules Leyns. Hij mocht tevreden terugblikken op zijn wedstrijd.

De scholieren en oudste masters dames lopen samen hun wedstrijd. Geen scholieren meisjes in Riem-kleuren maar wel 3 masters 50+. Hilde Vanhessche liep opnieuw een knappe wedstrijd en zag haar prestatie beloond met een 2e stek. Christine De Roose greep net naast een podiumplaats. Franka Bogaert plaatste zich als 6e (8).

Franka Bogaert – foto door Gaby De Vos

Opnieuw raak was het bij de scholieren heren. 12 vertrekkers hier, met daarbij 5 Riem-atleten. Xander Sesselle moest slechts 1 atleet voor zich dulden en pakte het zilver. Helder De Baere mocht mee het podium op voor het brons. Xylian Meyvaert eindigde puik als 4e. Ewout Verkaaik/8e en Tibo Welvaert/10e maakten het Riem-succes mee compleet! In de zelfde wedstrijd liepen ook 21 masters 50+. Luc Dellaert/8e, Eric Claus/11e en Werner De Pauw/13e waren hier onze vertegenwoordigers.

3 Riem-dames startten in de gezamenlijke wedstrijd jun., sen., mas -50. Lien Langeraert kroonde zich een week eerder nog tot provinciaal kampioene bij de W35 en is duidelijk in heel sterke doen. Dat toonde ze door opnieuw de zege te grijpen. Het Riem-feestje ging ondertussen verder want ook het zilver ging naar een clubgenote : Anneleen Vande Riviere! Marijke Van Bossche knokte zich naar een sterke 6e plaats. (11)

Tijdens de gezamenlijke wedstrijd jun. / mas. heren was het opnieuw RIEM die in de kijker liep! Het was ook de speaker niet ontgaan. ‘Straks zullen 4 podiumplaatsen ingenomen worden door Riem-atleten’, klonk het. Hij keek ook al even vooruit naar het zomerseizoen : ‘Een sterke 4 X 1500m-ploeg junioren is in de maak’. Het was dan ook opvallend : van de 8 jun heren droeg net de helft onze clubkleuren. Daan Bostyn pakte zijn 8e zege van het seizoen! Het is dus uitkijken naar het BK! Kilian Moens is ondertussen ook een vaste waarde op het podium en greep het zilver. Niels De Pauw eindigde puik als 5e, net voor Liam De Smet op plaats 6.

podium junioren heren, met Daan en Kilian – foto van Gaby De Vos

Bij de masters een zelfde scenario. Xavier Rondas kon gans de wedstrijd een strak tempo aanhouden, te snel voor de andere atleten. Het leverde hem de zege op! Ruud Naudts bouwde zijn wedstrijd mooi op en belandde, na een sterke laatste ronde, als 3e op het podium. Opmerkelijke prestatie ook van Pieter Moens op plaats 9. (20).

Slechts 8 senioren heren kozen voor de lange cross. Jammer. Het werd dan ook een eenzame wedstrijd voor onze atleten. Gelukkig waren nog heel wat supporters aanwezig om onze atleten vooruit te schreeuwen. Joren Versypt pakte de 7e stek. Stijn Audenaert werd 8e.

Aan het einde van de namiddag stonden nog de korte veldlopen op het programma. 4 dames liepen één ronde van 1600m. Anna Sevryugina durfde het aan om de strijd aan de gaan voor de zege en moest slechts enkele seconden toegeven. Zij pakte de zilveren medaille. Voor master Veerle Van Campenhout ging het iets te snel. Toch genoot ook zij van haar wedstrijd – en de vele aanmoedigingen – en liep als 4e over de meet.

Bij de masters heren 9 vertrekkers. Master Christophe Raes liep een goede wedstrijd en eindigde als 7e. Pech voor Brecht De Meulenaere. Hij verzwikte zijn voet. Toch liep hij zijn wedstrijd nog uit, als 8e.

Proficiat aan alle atleten!

Met dank aan fotograag Gaby De Vos voor de prachtige foto’s!

Met dank aan onze supporters, trainers en tentopbouwers en -afbrekers!