Op zondag 6 maart stond onze laatste wedstrijd van het seizoen op het programma. Traditioneel is dat het BK veldlopen. Met een jaartje onderbreking door … je weet wel …. trokken we naar Brussel. 24 jeugdatleetjes gaven er het beste van zichzelf!

Vooral voor onze kangoeroes en benjamins was het even wennen. Bij de kangoeroes werd er een veel korter stuk voorgelopen dan ze gewend zijn. Geen probleem voor onze Ella Moulin die al als 3e over de meet liep. Even later waren er bij de benjamins helemaal geen voorlopers te bespeuren! Onze atleetjes waren wel even verrast maar liepen allen toch een puike wedstrijd. Bij de jongste ben meisjes werd Febe Baetens 14e, eindigde Heleen Van Parys 19e, Eloise Van Damme 20e en Gloria Moens op een 29e stek. 35 meisjes verschenen er hier op het uitslagenblad. Léonie Verhamme werd 50e en Elodie Van Gelderen 54e bij de tweedejaars, dit op 56 deelnemers. Mooi! Robbe Hellemans was wat verrast na de snelle start maar haalde nog enkele jongens in! Hij eindigde als 49e op 53 lopertjes.

5 eerstejaars pupillen meisjes hadden er duidelijk zin in! Zij stonden met 73 aan de start. Elise Van Parys was van in het begin voorin terug te vinden en werd beloond met een 8e stek! Amber Baetens spurtte zich naar stek 31, Amélie Van Gelderen werd 40e, Marie Van Poucke 46e en Elene Van Damme 67e. Een mooie collectieve prestatie! Maud De Pauw stond als enige Riem-atlete aan de start bij de tweedejaars. Maud wist de 20e plaats te veroveren, op 79 deelnemers. Bavo Moens mocht zeker tevreden zijn met zijn 35e stek op 73 bij de eerstejaars jongens en de één jaar oudere Neo Verleure vocht zich naar een 52e plaats op 80 deelnemers! Sterk allemaal!

Famke Verhamme, eerstejaars minieme, had er duidelijk zin in! Ze genoot van het mooie parcours en liep naar een knappe 56e stek, op 62 deelneemsters. Met 5 stonden onze tweedejaars meisjes aan de start, dit op in totaal 65 atletes. Janne Vergote-25e, Marthe De Pauw-29e, Alessandra Vermote-35e, Cato Marlier-37e en Flore De Rycke-49e mochten allen tevreden terugblikken op hun wedstrijd. Thor Van Acker sukkelde deze winter wat met een kwetsuur maar is weer helemaal terug. Als 67e liep hij een sterke wedstrijd. Lars Van der Leene was de laatste jeugdatleet in actie op dit BK. Hij voelde zich niet helemaal kiplekker, miste als 11e net de top 10, maar op een totaal van 77 deelnemers blijft dit toch een erg sterke prestatie!

Proficiat aan alle deelnemers!!