Hamme staat al bekend om zijn zware parcours, maar door de vele regen was het nu helemaal ‘om zeep’. De uitschuivers waren amper te tellen: menigeen maakte kennis met de Hamse grond. Maar echte vikings laten zich door niets afschrikken en ploeterden naarstig voort. Een verslagje vanaf cadet.

Bij de cadetten meisjes liep Amber Raes haar eerste cross van het seizoen. En ze had er ondanks de modder plezier in.Zoveel zelfs dat ze zich haastte om zich ook al voor de cross van Lokeren in te schrijven. Ze werd twintigste. (34)

De familie Raes na het modderbad.

Bij de cadetten hadden we drie inschrijvingen. Maar uiteindelijk koos alleen Miro De Smet het ruime ‘moddersop’. Hij miste zijn start compleet maar werkte ze zich dan nog goed naar voren. Een zesentwintigste plaats werd zijn deel. (39) Louis Van Daele meldde zich ziek af. Enkel Helder De Baere liet niets van zich horen…..

Lise Mussely was onze dappere scholiere. Het doet plezier om toch nog eens een scholiere aan de start te zien staan. Ze volgt sinds kort een trainingsschema en dat werpt al duidelijk zijn vruchten af. Lise toonde lef en met een sterke eindschot viel ze maar net buiten de medailles. (9)

Ook de masters dames +50 namen hun start. Zoals op al haar voorgaande wedstrijden was het Hilde Vanhessche die deze wedstrijd naar haar hand zette. Ze won opnieuw onbedreigd. (6)

En dan onze scholieren jongens. Vier atleten schreven zich in: Xylian Meyvaert, Ferre Danschutter, Liam De Smet en Niels De Pauw. Plots ontwarde ondergetekende echter nog een Riemse atleet: Helder De Baere! Bleek dat Helder zich een uur miskeken had op het uurschema en dus te laat was voor zijn cadettenwedstrijd. Dan maar de langere afstand van de scholieren dacht Helder, en weg was hij. Gedreven door de adrenaline liep Helder een dijk van een wedstrijd. Hij werd warempel zevende tussen de oudere scholieren en bleef ook al zijn vrienden van de club voor. Helaas werd hij echter niet in de uitslag vermeld. Een goede training én leerschool was het wel! Over dan naar de ‘echte’ scholieren. Xylian en Liam bleven dicht bij elkaar maar het was Liam die aan het langste eind trok. Hij werd achtste. Xylian behaalde de tiende plek. Volledigheidshalve wil ik er hier wel bij vermelden dat Xylian vroeg in de wedstrijd ten val was gekomen. Niels baande zich ook een weg door het slijk en kwam als dertiende aan. Ferre deed het als eenentwintgigste evenmin slecht. (25)

Niels De Pauw
Cadet Helder op weg naar een zevende plek bij de……scholieren.

Freddy Van Landeghem liep een sterke race en werd daarvoor met een vierde plaats beloond. Marc Mechelinck houdt van de modder en hij leefde zich met een zevende plaats helemaal uit. (16)

Bij de seniores mannen zagen we Ruud Naudts dapper strijden (en afzien). Hij werd drieëntwintigste. (30)

Anna Sevryugina, vriendin van Ruud, schippert tussen de 800m in zaal en de lange cross. Van een groot contrast gesproken! Maar steeds met de glimlach. Dat ze slechts een atlete achter zich hield deerde haar niet, integendeel! het was een prima training. (14)

Bij de masters -50 liet Liesbeth De Vos zich met een vierde plaats opmerken. Nadia De Rycke volgde als vijfde en Marijke Van Bossche liep als zevende over de streep. (9)

Daan Bostyn doet het goed als eerstejaarsjunior. Ditmaal stond hij als derde op het podium. Kilian Moens vreesde blessures en valpartijen en liep daarom met de handrem op. Het leverde hem wel nog een mooie vijfde plaats op. (10)

Pieter Moens was onze enige ‘jonge’ master. Hij liep in een mooie wedstrijd naar de veertiende plek. (26)

Ten slotte lieten ook de korte crossers zich gelden. Brecht De Meulenaere beëindigde zijn modderloopje als veertiende. Christophe Raes deed het goed als achttiende en Niels De Wilde zagen we als dertigste binnenlopen. (31)

Een sfeerbeeld met Xylian en Liam.