Met 23 jeugdatleten trokken we vandaag naar het Donkmeer in Berlare, voor de veldloop van Vlierzele Sportief. De zon was alvast van de partij, hierdoor werd de tent iets minder gemist.

Er stonden 2 Riemse kangoeroes aan de start: bij de meisjes liep Pauline meteen naar de 1ste plaats, proficiat! Bij de jongens liep Briek een heel mooie wedstrijd, hij eindigde op de 2de Wat een start van onze kangoeroes!

Na een goeie opwarming van Lien (die ook vandaag jarig was, Hiep-Hiep-Hoera!!), liep Mille-Saga (Benjamin 1) mooi haar 1000m uit op haar eigen tempo (ondanks dat ze wat ziek was deze week). Top gedaan!

Bij de 2de jaars Benjamin meisjes kwamen Ella en Aline aan de start, beide meisjes liepen al meteen vooraan in de wedstrijd, Ella kwam als eerste met een mooie voorsprong uit het bos en finishte sterk als 1ste! Alina eindigde knap als 6de.

Bij de 1ste jaar Benjamin jongens maakte Kyan er een mooie race van, hij kwam rond plaats 15 over de eindstreep.

De 1ste jaars Pupillen meisjes Fien, Elise, Eloise, Febe en Heleen stonden te popelen om te starten aan hun wedstrijd, na een goeie opwarming van John (bedankt hiervoor !). Fien en Heleen gingen mee met de kopgroep, van dichtbij gevolgd door Eloise en Febe. Na de modderige startstrook, het zand en het bos, kwam Fien heel knap als 2de over de meet, kort nadien volgde een Riems trio: Heleen (5), Eloise (6) en Febe (7), gevolgd door een goeie prestatie van Elise (13) van de 31 meisjes.

Bij de 2de jaars pupillen vertegenwoordigde Elodie mooi onze clubkleuren. Na een goeie start, ging ze mee met een kopgroep van 10 atleetjes. Ondanks een val, werd ze knap 21ste op 38 atleten.

Bij de 1ste jaars Pupillen jongens stonden 55 atleten aan de start. De talrijke Riemse supporters, zagen Jûlot (18) Yaro (23) Tibo (27) en Ove- Larson (34) allen een zeer goeie wedstrijd lopen. Sterk gedaan! Ook hier een dankjewel aan John/Tim voor de opwarming!

Bij de Miniemen meisjes 1: waren de vertrouwde gezichten opnieuw van de partij. Na een opwarming onder toezicht van Nicky, startte Amelie als een raket en nam zelf even de koppositie. Elise schoof door in een kopgroepje van 5 en kon het tempo vooraan lang volhouden. Ze eindigde als 5de. In de top 10 vonden we ook Amber (😎, Amelie (9) terug: een sterke prestatie! Elene gaf het beste van zichzelf en eindigde mooi als 31ste. Mooi gedaan dames!

Bij de 2de jaars Miniemen meisjes stond enkel Maud aan de start, maar ze liep heel de wedstrijd mooi vooraan bij de eerste tien en kon dit volhouden tot aan de meet. Ze eindigde net naast het podium, op een knappe 4de plaats! Proficiat Maud!

1ste jaars Miniemen Jongens: Briek en Mathis liepen beiden een mooie wedstrijd en eindigden heel dicht bij elkaar: Briek (15) en Mathis (17) van de 35 deelnemers. Top gedaan!

Door het zonnige weer, bleven de trouwe die-hard Riemse supporters (ouders en sympathisanten) toch wat langer dan normaal op post, om ook de deelnemende junioren, scholieren, senioren en masters luidkeels aan te moedigen. Deze aanmoedigen werden, naar mijn gevoel, ook wel echt gewaardeerd door de atleten.

Een superleuke sportieve dag, met mooie prestaties van jong en oud !

Lydia