Onze masters dames toonden zich de voorbije jaren al vaak op aflossingskampioenschappen, dit met verschillende Belgische records. Ook op de relays slagen zij er al enkele jaren in het hoogste podiumtrapje op te mogen klimmen.

Dit jaar was de vraag minder OF Riem zou winnen maar eerder met WELK team we dat zouden doen… Onze trainers stelden verschillende sterke teams op! Al van bij de start zagen we de RIEM-shirts voorin. Tussen de juniorenploegen liepen zij allen een sterke wedstrijd. Uiteindelijk zou het team van Linda Hermans, Katrijn Van Hoecke en kersvers master Lien Langeraert de eerste plaats grijpen. Ook ons ander team, met Petra Bruggeman, Annelies Van Hoecke en Anneleen Vande Riviere kwam erg sterk voor de dag. Ver voor de nummer 3 grepen zij het zilver. En wat gezegd van ons derde team dat met Nadia De Rycke, Elke De Vreese en Liesbeth De Vos nog mooi de top 10 haalde. Nele Matthys, Yelva Leune en Hilde Vanhessche veroveren knap de 15e plaats. Ons 5e ploeg, met Hilde Van Hecke, Veerle Van Campenhout en Christine De Roose waren tevreden met plaats 19, waarmee ze nog mooi 4 ploegen achter zich hielden!

Ook onze masters heren stonden met ambitie aan de start! Ook zij wilden zo dicht mogelijk bij het podium eindigen. Christophe De Raes nam het eerste stuk voor zijn rekening. Thomas Wytinck liep sterk en gaf de aflossingsstok door aan Ruud Naudts. Hij slaagde er in net de top 5 te bereiken. Sterk! David Peerden, Tom Meire en Luc Dellaert plaatsen zich in de zelfde wedstrijd als 30e. Knap!

Proficiat aan al onze atleten!

Met dank aan trainers en supporters!