Met 39 waren ze, onze jeugdatleten die zondag 21/11 deelnamen aan de veldloop in Deinze.

Net als steeds beten onze kangoeroes meisjes de spits af. En meteen was het raak. Met Ella Moulin en Jana Muys bezetten we plaatsen 1 en 3.

Even later stormden vele eerstejaars benjamins meisjes het veld in, waaronder 5 Riem-atleetjes. 3 X werd hier de top 10 bereikt. Alexine Rondas pakte plaats 4, Heleen Van Parys volgde op plaats 7 en Eloise Van Damme liep puik als 10e over de meet. Louka De Smet en Aline Hellemans zetten zich prima in waardoor onze clubkleuren duidelijk in de kijker liepen! Bij de tweedejaars zagen we puike prestaties van Leonie Verhamme, Juliet De Boeck en Elodie Van Gelderen.

Bij de jongens was het minder druk, althans wat de Riem-atleetjes betrof. Bij de eerstejaars verscheen Yaro De Weweire net op tijd aan de start. Dat belette hem echter niet om naar een puike 5e stek te lopen. Ook Menno Deman zette een mooie prestatie neer! Bij de tweedejaars was Lyo De Clercq onze enige vertegenwoordiger. Alle aanmoedigingen waren voor hem!

Even later stonden 70 eerstejaars pupillen meisjes te drummen aan de start. Net als vorige week pakte Elise Van Parys een podiumplaats. Zij mocht een zilveren medaille afhalen. Amber Baetens liep even later als 17e over de meet. Ook Amelie Van Gelderen – 32e en Elene Van Damme – 34e pakten nog een plaats in de eerste helft van het deelnemersveld. Bij de tweedejaars miste Maud De Pauw net een podiumplaats. Ook een 11e stek is heel knap! Noya Schollaerts-47e en Cheyenne De Walsche – 56e zien we week na week vooruitgan boeken. Sterk!

Met 84 eerstejaars pupillen jongens aan de start was het niet zo gemakkelijk om een plaats voorin te veroveren. Toch lieten onze Riemse Vikingen zich niet doen en vochten ze voor elke plaats. Bavo Moens werd de eerste clubmakker met een 26e stek, gevolgd door Aymeric De Kesel – 42e, Bent Schuermans – 53e en Lars Deman – 82e. 90 (!) tweedejaars pupillen jongens streden voor de podiumplaatsen. Eerste Riem-atleet werd hier Matteo Van Renterghem die al als 17e over de meet liep. Even later was het de beurt aan Neo Verleure die als 26e een puike wedstrijd liep. Djavo De Pauw – 53e, Lars Deman – 54, Levi Saey – 62e en Jason Saey – 69e liepen allen sterk.

9 Riem-miniemen verdedigden onze clubkleuren. Yana Schollaerts – 63e en Famke Verhamme – 65e zagen we actief bij de eerstejaars. Hier namen 73 meisjes de start. Marthe De Pauw behaalde bijna de identieke plaats als haar zusje Maud die elfde werd. Voor Marthe was een 12e plaats weggelegd, dit op 42 tweedejaars. Aaron Van den Berghe is van alle markten thuis. Dit bewees hij met een 36e stek, mooi in de eerste helft van de 75 eerstejaars miniemen jongens. Trainingsmakkers Thor Van Acker – 43e en Noah Gijsel – 70e deden weer heel wat wedstrijdervaring op. We eindigden het jeugdprogramma zoals we het begonnen waren : met een podiumplaats! En dit keer werd het goud. Lars Van der Leene behaalde net als in Aalter de zege na een erg boeiende wedstrijd. Loek Schuermans mocht tevreden zijn met zijn 31e plaats en ook Jules Leyns – 40e maakte al een mooie vooruitgang. Hier verschenen 50 atleten aan de start.

Proficiat aan alle jeugdatleten ! Bedankt ook aan de ouders die onze jeugdtrainers een handje toestaken met de begeleiding van onze jongste atleten!!