Al een gans seizoen zien we heel veel jeugdatleten deelnemen aan wedstrijd! Super! Met veel inzet verdedigen ze onze clubkleuren. Dat was dit keer niet anders. In de Zottegemse modder streden ze voor elke plaats!

Trainster Nele had de dag voor dit PK pech. Ze verzwikte haar voet waardoor ze niet voor begeleiding kon zorgen. Snel beterschap, Nele! De papa van Fien nam haar taak over – waarvoor dank – en stoomde onze jongste jongens en meisjes klaar voor de wedstrijd.

Bij de kangoeroes mochten we dit keer supporteren voor Renaud Stas, Kjenta De Pauw en Alix Hellemans. Zij zijn er op bijna elke wedstrijd bij en lopen zich steeds in de kijker. Super!

Even later stonden onze benjamins meisjes te trappelen van ongeduld voor hun wedstrijd. Febe Baetens, Fien De Smet, Delphine Losseel, Eloise Van Damme, Heleen Van Parys, Gloria Moens, Alexine Rondas en Ella Moulin bleven netjes achter de voorlopers maar vochten zich daarna naar een mooie positie. Knap!

Ook onze benjamins jongens hadden er duidelijk zin in! Kamiel Wyngaerd, Josse De Wever, Tiago De Pauw, Aster Stas, Robbe Hellemans, Lucas Van de Walle, Tibo Van Parys, Timo Cocquyt en Henri Van Daele hadden duidelijk geen moeite met de modder en zetten puike prestaties neer!

genietend van de Zottegemse modder ….

Vanaf de pupillen wordt er wel een uitslag opgemaakt en blijven de ‘voorlopers’ netjes aan de kant staan. 🙂 Trainer Jan zorgde voor de opwarming van onze gemotiveerde groep pupillen.

Eerstejaars pupil Elodie Van Gelderen pakte een sterke 15e stek op 55 deelneemsters. Onze tweedejaars stonden met 5 Riem-atletes aan de start, in een groep van 57 atleetjes. Zowel Amber Baetens/6e als Elise Van Parijs/8e pakten een mooie top 10-plaats. Even later werd Amélie Van Gelderen, ook al aan een sterke winter bezig, knap 14e. Marie Van Poucke/30e en Elene Van Damme/50e zorgden mee voor een opmerkelijke collectieve prestatie.

Ook onze pupillen jongens kwamen sterk voor de dag. Sem De Stobbeleir was onze enige atleet bij de eerstejaars. Alle aanmoedigingen waren dus voor hem. Het leverde hem een 45e plaats op op 55 atleten. 64 jongens stonden aan de start bij de tweedejaars, waaronder 6 Riem-atleten. Eerste Riem-atleet Briek Stas werd knap 5e. Bavo Moens/19e, Briek Verdegem/25e, Mathis Colman/36e, Aymeric De Kesel/37e en Warre De Wever/47 hielden allen vele atleten achter zich.

Meer dan 80 atleten liepen ons mooie clubtruitje in de kijker!!

8 miniemen stonden, na de opwarming van trainer Simon, klaar om zich te tonen in de modder.

51 eerstejaars miniemen meisjes liepen een afstand van 1600m. Maud De Pauw, die deze winter wedstrijd na wedstrijd haar goede conditie toont, haalde dit keer als 11e de eindmeet. Knap!

Bij de jongens 1e jaars toonde Djavo De Pauw/22e zich als snelste Riem-atleet, gevolgd door Lars Marlier op plaats 31. Ook Neo Verleure/39e en Daan Raes/51e mochten tevreden zijn met prestatie. Hier haalden 60 atleten de finish. In de laatste wedstrijd van de dag, voor de 2e jaars miniemen, konden we supporteren voor 3 Riem-atleten. Charles Van Daele/15e liep een knappe wedstrijd. Ook Aaron Vanden Berghe/35e en Thor Van Acker/36e hadden duidelijk geen moeite met de afstand en liepen hun wedstrijd aan een mooi tempo uit. (43 deelnemers)

We vermelden graag de mooie prestaties van onze jeugdtrainers! Benjamintrainer en junior Daan Bostyn kroonde zich tot provinciaal kampioen. Kilian Moens werd 3e! Ze legden mee de basis voor de overwinning in het clubklassement. Een andere overwinning in het clubklassement, bij de scholieren heren kwam mee op naam van benjamintrainer Xylian Meyvaert. Ook trainer en master Jan De Kesel en trainster en master Veerle Van Campenhout genoten met volle teugen van de Zottegemse modder!

Proficiat aan alle atleten en hun trainers!

Met dank aan de vele supporters, de fotografen en de tentopbouwers – en afbrekers!

Tot op de cross in Maldegem!