Zondag 15 januari was er het PK veldlopen in Zottegem. Modderliefhebbers kwamen volop aan hun trekken. De vele hellingen, wind en regen maakten er een echte veldloop uit de oude doos van. Alle respect dus voor alle cadetten en scholieren die meededen. De Riemse vikings lieten zich alvast zien met zilver voor Helder De Baere bij de jongste scholieren. Collectief presteerden die scholieren trouwens zo sterk dat ze het clubklassement in deze categorie wonnen.

De eerstejaars cadetten meisjes is een zware lichting. Dat ondervond ook Marthe De Pauw. Ondanks een alweer sterke wedstrijd moest ze tevreden zijn met de achtste plaats. Janne Vergote en Cato Marlier hielden elkaar lang gezelschap maar het was uiteindelijk Janne die in de laatste ronde het verschil kon maken. Alessandra Vermote wurmde zich als 19e nog tussen Janne, die 11e werd, en Cato, 20e, in. Arlieke Welvaert was met de vele modder in haar nopjes. Na een mooie race legde ze beslag op de 22e plek. (29)

Daarna was het de beurt aan de jongens. Louis Van Daele liet de voorbije weken al even in zijn kaarten kijken. Hij heeft de goede vorm te pakken en wilde dat laten zien. Voor de wedstrijd voelde hij zich echter niet zo lekker. Stress? Eenmaal gestart was daar alvast niets van te merken. Hij liep attent mee voorin. Aan Kilani van EA was niets te doen maar de rest liet hij allemaal zijn hielen zijn. Proficiat met je zilver bij de tweedejaars Louis! Miro De Smet was ook weer in goeden doen en werd tiende tweedejaars. Bij de eerstejaars stond Lars Van der Leene ei zo na op het podium. Na een, wat mij betreft, knappe wedstrijd werd hij vierde eerstejaars cadet. Seppe Goudepenne deed alweer zijn uiterste best en behaalde de 24e plaats. (24)

Het deed me plezier ook twee scholieren meisjes aan de start te zien: Flore Vergote en Amber Raes. Flore groeide in de wedstrijd en pakte een zeer degelijke achtste plaats. Amber vond ik ook best goed draaien. Als twaalfde mag ze zeker niet ontevreden zijn. Zij zijn allebei eerstejaars trouwens. (14)

Tot slot nog de scholieren jongens. Zij zorgden voor een verrassing van formaat: onze jongens wonnen het clubklassement. Toch wel een hele eer. Goed gedaan: Xander Sesselle, Helder De Baere en Xylian Meyvaert! Voor de volledigheid ook nog eens de individuele prestaties: Xander liep een van zijn betere wedstrijden van het seizoen en rende dankzij een sterke finish nog voorbij Helder. Xander werd zo 5e tweedejaars scholier, terwijl voor Helder zelfs zilver bij de eerstejaars was weggelegd (18). Dikke proficiat! Bij Xylian draaide het al een stuk beter dan vorige week. Hij werd 7e tweedejaars. Leuk om Ewoud Verkaaik nog eens aan de start te zien. Hij vocht zich naar de 10e plek. Dat geldt ook voor Tibo Welvaert. We zagen hem als 11e binnenlopen. (11)